1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΑΣΤΡΑΣ

Επίσημος Ιστότοπος

Επισκεψιμότητα

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterΣήμερα15
mod_vvisit_counterExθές13
mod_vvisit_counterΤρέχ. εβδομάδα178
mod_vvisit_counterΤελ. εβδομάδα237
mod_vvisit_counterΑυτόν το μήνα1198
mod_vvisit_counterΤελευταίο μήνα1200
mod_vvisit_counterΌλα89250

We have: 1 guests online
Your IP: 10.2.5.13
 , 
Today: Μαρ 29, 2024

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

1Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΑΣΤΡΑΣ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024

 

 

Το πλαίσιο οργάνωσης της σχολικής ζωής έχει ως στόχο την εδραίωση της δημοκρατικής οργάνωσης της σχολικής ζωής, της υπευθυνότητας, της αυτοπειθαρχίας και του αλληλοσεβασμού μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. Το πλαίσιο οργάνωσης της σχολικής ζωής καθορίζει με σαφήνεια τους κανόνες, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των μελών της σχολικής μονάδας. Η συνειδητή τήρηση των κανονισμών αυτών διασφαλίζει την ομαλή λειτουργία του σχολείου και βοηθά στη δημιουργία θετικού παιδαγωγικού κλίματος στη σχολική μονάδα που είναι βασικοί παράγοντες για την ορθή ανάπτυξη της μαθησιακής διαδικασίας και της σχολικής επιτυχίας. Επισημαίνεται ότι το πλαίσιο οργάνωσης της σχολικής ζωής δεν αναιρεί την επίσημη Εκπαιδευτική Νομοθεσία, αντίθετα την αναπαράγει και την συμπληρώνει σε πολλά σημεία. Ο/Η μαθητής/τρια διατηρεί τη μαθητική ιδιότητα από την αρχή μέχρι το τέλος του σχολικού έτους, συμπεριλαμβανομένων και των διακοπών. Η μαθητική ιδιότητα χαρακτηρίζει τον μαθητή τόσο μέσα στο σχολείο όσο και έξω από αυτό.

 

Α. ΜΑΘΗΤΕΣ - ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ

1. Πρωινή συγκέντρωση - Φοίτηση - Απουσίες

Η φοίτηση των μαθητών/τριών είναι τακτική και η παρακολούθηση όλων των μαθημάτων του ωρολογίου προγράμματος υποχρεωτική. Το ωράριο λειτουργίας του σχολείου είναι 8.05 π.μ. – 13.50 μ.μ. Η αυλόπορτα κλείνει στις 8.05π.μ. μετά το κτύπημα του κουδουνιού. Οι καθυστερημένοι μαθητές εισέρχονται στον αύλειο χώρο τη δεύτερη ώρα και προσέρχονται στην τάξη τους.

Όλοι οι μαθητές/τριες και οι διδάσκοντες καθηγητές/τριες παρευρίσκονται στην πρωινή συγκέντρωση στον αύλειο χώρο του Σχολείου. Στην πρωινή συγκέντρωση οι μαθητές/τριες αφού πάρουν τη θέση τους στην σειρά της τάξης τους και του τμήματός τους, μένουν ήρεμοι και σέβονται με το ύφος και τη στάση τους όλους τους συμμετέχοντες στην προσευχή..

Μετά το κτύπημα του κουδουνιού οι μαθητές/τριες προσέρχονται εγκαίρως στην τάξη και παίρνουν τις καθορισμένες θέσεις τους. Μετά την είσοδο του διδάσκοντος στην αίθουσα δεν επιτρέπεται η είσοδος των μαθητών, εκτός και αν υπάρχει σοβαρός λόγος για την καθυστέρησή τους, που βεβαιώνεται με έγγραφο σημείωμα του Δ/ντή/τριας (ή του Υ/ντή/ντριας σε περίπτωση απουσίας του πρώτου.)

Η χωρίς λόγο καθυστερημένη προσέλευση καταγράφεται στο απουσιολόγιο και ο μαθητής/τρια παραμένει έξω από την τάξη, αλλά μέσα στο χώρο του σχολείου, αφού ενημερωθεί ο/η Δ/ντής/ντρια και του ορίσει τον τρόπο απασχόλησής του. Συνεχόμενες απουσίες λόγω καθυστερημένης προσέλευσης στην τάξη ή ενδιάμεσες απουσίες ή απουσίες κατά τις πρώτες ή τελευταίες ώρες μαθημάτων δεν επιτρέπονται.

Στο τέλος κάθε διδακτικής ώρας, με το κτύπημα του κουδουνιού οι μαθητές/τριες, εκκενώνουν την αίθουσα και κατεβαίνουν στον προαύλιο χώρο του σχολείου για τον αερισμό της τάξης. Στην περίπτωση που βρέχει, βγαίνουν από τις αίθουσες και παραμένουν στον εσωτερικό χώρο και τους διαδρόμους του σχολείου. Μετά το πέρας των μαθημάτων οι μαθητές/τριες αποχωρούν από το χώρο του Σχολείου με ηρεμία.

Μαθητής/τρια που απουσιάζει από το σχολείο φροντίζει με προσωπική του/της μελέτη να καλύψει τα κενά στα μαθήματα που έχασε και κάνει την εργασία που του ανέθεσαν οι διδάσκοντες καθηγητές/τριες κατά τη διάρκεια της απουσίας του. Σε περίπτωση που δεν κατανοεί κάτι, ενημερώνει τον διδάσκοντα, ώστε εκείνος να τον βοηθήσει ανάλογα.

Οι μαθητές/τριες που έχουν απαλλαγή σε κάποιο μάθημα είναι υποχρεωμένοι τις αντίστοιχες ώρες να παρακολουθούν άλλο μάθημα της ίδιας τάξης το οποίο ορίζει ο Σύλλογος Διδασκόντων.

Κατά τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος δεν επιτρέπεται η απομάκρυνση των μαθητών/τριών από το χώρο του Σχολείου, παρά μόνο μετά από άδεια του/της Διευθυντή/ντριας.

Η αγορά φαγητού από το κυλικείο του σχολείου επιτρέπεται ΜΟΝΟ κατά την ώρα των διαλειμμάτων και όχι κατά την ώρα των μαθημάτων. Στη διάρκεια του μαθήματος δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού και ποτού. Η μεταφορά από το σπίτι και η κατανάλωση τροφίμων ή ποτών στο χώρο του σχολείου είναι δυνατή μόνο για τα επιτρεπόμενα από το Υπουργείο Παιδείας είδη και όχι για τα απαγορευμένα, όπως για παράδειγμα ο καφές και τα αναψυκτικά.

Οι απουσίες των μαθητών/τριών ρυθμίζονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Μαθητής που έχει ξεπεράσει το όριο των 114 απουσιών συνολικά επαναλαμβάνει την τάξη. Μαθητής/τρια που απουσιάζει από το σχολείο από την αρχή του σχολικού ωραρίου οφείλει να ενημερώνει τηλεφωνικά το σχολείο.

 

2. Αξιολόγηση μαθητή

 

Για την αξιολόγηση του μαθητή/τριας ανά τετράμηνο ο/η διδάσκων/ουσα συνεκτιμά: α. Tη συμμετοχή του στη διδακτική - μαθησιακή διαδικασία. β. Tην επιμέλεια και το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο μάθημα. γ. Tην επίδοσή του στις γραπτές δοκιμασίες. δ. Tις εργασίες που εκτελεί στο σπίτι ή το Σχολείο. ε. Tο φάκελο επιδόσεων και δραστηριοτήτων του μαθητή, όπου αυτός τηρείται.

 

Οι γραπτές εξετάσεις χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Α. ωριαίες Β. Ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες διάρκειας 5 έως 15 λεπτών (τεστ ).

 

Α. Κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους πραγματοποιείται υποχρεωτικά μία (1) Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες είναι: α) προειδοποιημένες, αν έπονται ανακε Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες είναι: α) προειδοποιημένες, αν έπονται ανακεφαλαίωσης ή β) μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα.

 

Στα μαθήματα της Ομάδας Α΄ και της Ομάδας Β΄ διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου. Κατά το δεύτερο τετράμηνο ο διδάσκων μάθημα της ομάδας Β΄ μπορεί να επιλέξει, αντί της διεξαγωγής ωριαίας γραπτής δοκιμασίας σε κάποιο τμήμα ή κάποια τμήματα, την ανάθεση μιας συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης στους μαθητές του τμήματος ή των τμημάτων. Στα μαθήματα της Ομάδας Γ΄ δεν διενεργείται καμιά ωριαία γραπτή δοκιμασία.

 

Δεν επιτρέπεται να πραγματοποιούνται περισσότερες από μία ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος.

 

Β. Οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες διάρκειας 5 έως 15 λεπτών (τεστ), αποτελούν εναλλακτικό τρόπο εξέτασης των μαθητών/τριών στο μάθημα της ημέρας και συμπληρώνουν την αξιολόγηση μέσω προφορικών διαδικασιών. Γίνονται χωρίς προειδοποίηση των μαθητών με τη μορφή σύντομων, ποικίλων και κατάλληλων ερωτήσεων σύμφωνα με τις Οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας. Ο αριθμός των ολιγόλεπτων γραπτών δοκιμασιών αφήνεται στην κρίση του διδάσκοντος.

 

Οι μαθητές/τριες παραμένουν στην τάξη όταν τελειώσουν το διαγώνισμα ή τη γραπτή έκθεση. Μαθητές/τριες που δικαιολογημένα απουσιάζουν από διαγώνισμα μπορεί να εξεταστούν γραπτά ή προφορικά με την πρώτη ευκαιρία, κατά την κρίση του διδάσκοντος. Μαθητές/τριες που αρνούνται να γράψουν σε διαγώνισμα βαθμολογούνται με μηδέν. Απόπειρα αντιγραφής κατά τη διάρκεια γραπτών διαγωνισμάτων από μαθητή/τρια με οποιονδήποτε τρόπο τιμωρείται με αφαίρεση και μηδενισμό του γραπτού.

 

3. Χρήση βιβλιοθήκης, εργαστηρίων και αίθουσας εκδηλώσεων.

Η χρήση από τους μαθητές/τριες της βιβλιοθήκης, των εργαστηρίων πληροφορικής και φυσικών επιστημών και της αίθουσας εκδηλώσεων γίνεται με την παρουσία κάποιου καθηγητή/τριας και στα πλαίσια προγραμματισμένων εργασιών.

Η χρήση των μέσων που διατίθενται στις εν λόγω αίθουσες θα πρέπει να γίνεται με τη δέουσα προσοχή και με τον ενδεδειγμένο τρόπο, ώστε να αποφεύγονται φθορές και καταστροφές.

Οι μαθητές/τριες έχουν τη δυνατότητα να δανείζονται βιβλία από τη Βιβλιοθήκη του σχολείου, τα οποία οφείλουν να διατηρούν σε καλή κατάσταση και να τα επιστρέφουν σύμφωνα με τον κανονισμό της βιβλιοθήκης.

 

4. Εμφάνιση - Συμπεριφορά

Οι μαθητές/τριες σέβονται και προστατεύουν το χώρο του Σχολείου και μεριμνούν ώστε να διατηρούνται όλοι οι χώροι του Σχολείου (αίθουσες, αυλές, εργαστήρια, γυμναστήρια, αίθουσα τελετών και τουαλέτες) καθαροί και να μην καταστρέφονται.

Σε περίπτωση καταστροφών, οι υπαίτιοι αναλαμβάνουν το κόστος της αποκατάστασης. Είναι αυτονόητο ότι απαγορεύεται αυστηρά η τοιχοκόλληση κάθε είδους διαφημιστικών και άλλων εντύπων και η αναγραφή κάθε είδους συνθημάτων ή γκράφιτι στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του Σχολείου. Εξαιρούνται μόνο περιπτώσεις που συμβάλλουν στην αισθητική αναβάθμιση του σχολείου και συναποφασίζονται από τον Σύλλογο Διδασκόντων και τη Διεύθυνση του σχολείου.

Οι μαθητικές κοινότητες σε συνεργασία με τους υπεύθυνους καθηγητές των τμημάτων και τη διοίκηση του σχολείου αναλαμβάνουν την ευθύνη για ζητήματα αισθητικής και καθαριότητας του σχολείου.

Η διατήρηση της τάξης και της ησυχίας μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας, η αρμονική συνεργασία σε πνεύμα αλληλοεκτίμησης, σεβασμού και αμοιβαίας εμπιστοσύνης είναι ευθύνη τόσο των διδασκόντων όσο και των ίδιων των μαθητών/τριών. Οι μαθητές/τριες κάθονται πάντοτε στη θέση που τους προτείνεται από τον/την Υπεύθυνο/η καθηγητή/τρια του Τμήματος και είναι καταγεγραμμένη στο σχεδιάγραμμα της τάξης. Δεν λερώνουν την τάξη και δεν διαταράσσουν την ομαλή και αποδοτική διεξαγωγή του μαθήματος. Έχουν μαζί τους όλα τα αναγκαία για το μάθημα (βιβλίο, τετράδιο, στιλό, αθλητική φόρμα κλπ). Κατά τη διάρκεια του μαθήματος δεν επιτρέπεται η κατοχή και χρήση αιχμηρών αντικειμένων, ηλεκτρονικών συσκευών ή κινητών τηλεφώνων.

Μαθητής/τρια που παρά τις παρατηρήσεις και τις υποδείξεις του διδάσκοντος εμποδίζει την ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος απομακρύνεται από το μάθημα και ταυτόχρονα ενημερώνεται ο Διευθυντής/ντρια και οι γονείς του. Σε περιπτώσεις σοβαρότερων παραβάσεων, ο μαθητής/τρια παραπέμπεται στο/στην Δ/ντή/ντρια του σχολείου ή στον Σύλλογο Διδασκόντων και καταγράφεται στο Βιβλίο Παιδαγωγικών Μέτρων Εύρυθμης Λειτουργίας.

Σε περίπτωση που κάποιος καθηγητής καθυστερεί να προσέλθει στην τάξη οι μαθητές παραμένουν μέσα στην αίθουσα χωρίς να προκαλούν οχλαγωγία. Ο Πρόεδρος ή μέλος του Συμβουλίου της τάξης ειδοποιεί τη Διεύθυνση του σχολείου για την καθυστέρηση. Σε περίπτωση απουσίας καθηγητή/τριας η Διεύθυνση του σχολείου μεριμνά για την κάλυψη του κενού και την απασχόληση των μαθητών. Η μη συμμόρφωση με τις οποιεσδήποτε διευθετήσεις κάνει η Διεύθυνση του σχολείου, θεωρείται πειθαρχικό παράπτωμα.

Τα πειθαρχικά παραπτώματα αντιμετωπίζονται μέσα στην τάξη από το διδάσκοντα και την κοινότητα του τμήματος. Δύσκολες και ακραίες περιπτώσεις αντιμετωπίζονται από τον/την Διευθυντή/ντρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων με την παρουσία εκπροσώπων των μαθητών/τριών και μετά από εισήγηση του ενδιαφερόμενου εκπαιδευτικού.

Η εμφάνιση των μαθητών/τριών στο χώρο του σχολείου θα πρέπει να είναι κόσμια και ευπρεπής. Ως μη ευπρεπής θεωρείται η προκλητική εμφάνιση που παραβιάζει τους επικρατούντες κανόνες της αισθητικής και της ηθικής. Η μη ευπρεπής εμφάνιση συζητείται καταρχήν στην κοινότητα της τάξης και με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος σε συνεργασία με τους γονείς. Σε περίπτωση αδυναμίας διαχείρισης κραυγαλέων περιπτώσεων προκλητικής εμφάνισης, η ευθύνη επίλυσης μεταφέρεται στον/στην Διευθυντή/ντρια και στον Σύλλογο Διδασκόντων. Μεταμφιέσεις δεν επιτρέπονται παρά μόνο στα πλαίσια συμφωνημένων εκδηλώσεων του Συλλόγου Διδασκόντων.

Οι μαθητές/τριες φροντίζουν ώστε ο σχολικός χώρος (αίθουσες διδασκαλίας, γήπεδα, τουαλέτες κλπ) να διατηρείται καθαρός χρησιμοποιώντας τα καλάθια των αχρήστων και τους κάδους ανακύκλωσης. Σε περίπτωση σκόπιμης πρόκλησης ζημιάς είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν για την επανόρθωσή της και να υποστούν τις συνέπειες του παραπτώματος με παιδαγωγικά μέτρα.

Η παρουσία των μαθητών στο χώρο της Διεύθυνσης και στα Γραφεία του Συλλόγου των Kαθηγητών δεν επιτρέπεται και δικαιολογείται ΜΟΝΟ στο πλαίσιο της συνεργασίας τους με κάποιον καθηγητή/τρια.

Το σχολικό βιβλίο είναι πνευματικό δημιούργημα, παρέχεται δωρεάν από την πολιτεία και δεν καταστρέφεται. Όταν ολοκληρώνεται η σχολική χρονιά επιστρέφεται για ανακύκλωση ή φυλάσσεται από τους μαθητές για χρήση στην επόμενη χρονιά.

5. Κινητά τηλέφωνα – κάπνισμα

Η χρήση κινητών τηλεφώνων μέσα στο σχολικό χώρο (εντός και εκτός της τάξης) δεν επιτρέπεται με βάση τις κείμενες διατάξεις και η παραβίαση αυτού του κανόνα επισύρει ποινή. Επειδή όμως παρά την απαγόρευση, οι μαθητές έχουν κινητά μαζί τους, αποφασίστηκε να παραδίδονται την πρώτη ώρα στους καθηγητές, θα τοποθετούνται και θα παραμένουν κλειδωμένα σε συγκεκριμένο ερμάριο μέσα στην αίθουσα και θα παραδίδεται στους μαθητές μετά το πέρας των μαθημάτων. Σε περίπτωση που μαθητής/τρια δεν συμμορφωθεί και συλληφθεί με κινητό, το σχολείο θα επιβάλλει ποινή παρακράτησης του κινητού σε αρχική φάση ένα μήνα.

Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να φέρουν μαζί τους κινητό τηλέφωνο ή οποιοδήποτε ηλεκτρονικό μέσο επεξεργασίας ήχου ή εικόνας.

Το κάπνισμα, η χρήση αλκοόλ και εξαρτησιογόνων ουσιών απαγορεύεται. Η παρέκκλιση από αυτόν τον κανόνα συνεπάγεται αυστηρό πειθαρχικό έλεγχο και ακολουθούνται οι προβλεπόμενες από τον νόμο διαδικασίες.

 

6. Πειθαρχικά Παραπτώματα

Οποιαδήποτε παράβαση των κανονισμών αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα και τιμωρείται ανάλογα. Πειθαρχικά παραπτώματα αποτελούν περιληπτικά τα πιο κάτω και για κάθε ένα επιβάλλεται ανάλογη ποινή:

Η απρεπής συμπεριφορά προς καθηγητή/τρια ή μαθητή/τρια ή άλλο πρόσωπο στην τάξη ή στην αυλή του σχολείου (ή εκτός σχολείου, αν καταγγελθεί).

Η απρεπής και μη κόσμια συμπεριφορά σε συγκεντρώσεις ή εορτασμούς.

Η παρεμπόδιση της διεξαγωγής του μαθήματος.

Η χρήση κινητού τηλεφώνου ή άλλων συσκευών κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή στα διαλείμματα.

Η επέμβαση σε οποιοδήποτε έγγραφο του σχολείου.

Ζημιές σε θρανία, τοίχους και σε κάθε άλλο σχολικό εξοπλισμό ή περιουσιακό στοιχείο του σχολείου.

Η εγκατάλειψη του σχολείου κατά τον χρόνο λειτουργίας του (μάθημα, διάλειμμα, δημιουργική απασχόληση, εκδηλώσεις), χωρίς γραπτή άδεια από την Διεύθυνση του σχολείου.

Η συστηματική καθυστέρηση προσέλευσης στο σχολείο και την τάξη.

Η σκόπιμη καθυστέρηση μετά από διάλειμμα, μετά το μάθημα της Γυμναστικής ή το μάθημα σε ειδικές αίθουσες.

Η αντιγραφή κατά τη διάρκεια διαγωνίσματος.

Η χρήση οποιασδήποτε μορφής βίας ή εκφοβισμού προς συμμαθητές ή άλλα πρόσωπα.

Το κάπνισμα, η χρήση αλκοόλ και η χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών. Μαθητής / τρια που αποβάλλεται παραμένει στο σχολείο κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του και απασχολείται δημιουργικά (π.χ. Σχολικός κήπος, πινακίδες, καθαριότητα κ.λ.π.) σύμφωνα με τις οδηγίες της Διεύθυνσης του σχολείου.

 

7. Μαθητική αυτοδιοίκηση.

Σκοπός του σχολείου είναι να προσφέρει πέρα από τη γνώση και κοινωνικές δεξιότητες στους μαθητές καθώς και να τους εμπεδώσει τις αρχές της χρηστής διοίκησης, της αξιοκρατίας και της δημοκρατίας. Η μαθητική Αυτοδιοίκηση συντελεί στη δημιουργία ελεύθερων, υπεύθυνων και δημοκρατικών ανθρώπων που ανήκουν ενεργά σε ένα σύνολο. Το Δεκαπενταμελές Μαθητικό Συμβούλιο και οι μαθητικές κοινότητες συνεργάζονται με τη Διεύθυνση του σχολείου, τον Σύλλογο Καθηγητών και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την προώθηση και την επίλυση θεμάτων που αφορούν τους/τις μαθητές/τριες και το σχολείο.

Κάθε παράπονο, αίτημα ή πρόταση των μαθητών/τριών που έχει σχέση με τη λειτουργία του σχολείου, την εμπέδωση θετικού παιδαγωγικού και μαθησιακού κλίματος στο σχολείο και την επίλυση προβλημάτων θα πρέπει να προβάλλεται από τους νόμιμους εκπροσώπους των μαθητικών κοινοτήτων και το Δεκαπενταμελές Συμβούλιο του Σχολείου στον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος ή τον Διευθυντή του σχολείου και να αντιμετωπίζεται με πνεύμα αλληλοκατανόησης και συνεννόησης.

Το Δεκαπενταμελές Μαθητικό Συμβούλιο (Δ.Μ.Σ) συνεδριάζει μετά το πέρας των μαθημάτων μια φορά το μήνα, σε τακτικές ή έκτακτες συνεδρίες. Η συνεδρίαση γίνεται με βάση ημερήσια διάταξη και προκαθορισμένα θέματα. Στις συνεδρίες του Δ.Μ.Σ τηρούνται πιστά οι δημοκρατικές διαδικασίες. Κάθε μέλος εκφράζει ελεύθερα και υπεύθυνα τις απόψεις του με κριτικό και εποικοδομητικό πνεύμα και τηρούνται συστηματικά πρακτικά. Το Δ.Μ.Σ γενικά συνεργάζεται με τη Διεύθυνση, τον Σύλλογο Καθηγητών και τον Σύλλογο Γονέων του σχολείου για την επίλυση προβλημάτων και βοηθά ενεργά και συστηματικά για την εφαρμογή του σχολικού κανονισμού.

Τα Συμβούλια των Τμημάτων (Σ.Τ.) είναι υπεύθυνα για το τμήμα τους, θέτουν τα προβλήματα που παρουσιάζονται στο τμήμα και τα συζητούν μαζί με τον Υπεύθυνο καθηγητή του Τμήματος. Συζητούν θέματα πειθαρχίας, καθαριότητας και εμφάνισης της τάξης, σχέσεων, ωρολογίου προγράμματος, μεθοδολογικών προσεγγίσεων των διδασκόντων, εορτασμών κλπ. Σε περιπτώσεις σοβαρών προβλημάτων συγκαλούν συνεδρία του τμήματος με αίτημά τους στον υπεύθυνο καθηγητή/τρια της τάξης. Στη συνεδρία προεδρεύει ο / η Πρόεδρος του Τμήματος παρουσία του διδάσκοντος. Ο/η Ταμίας του Σ.Τ. εισπράττει από τους μαθητές τα χρήματα για τις εκδρομές και για άλλες εκδηλώσεις. Ο/η Γραμματέας του Σ.Τ. τηρεί τα πρακτικά των συνεδριάσεων και είναι υπεύθυνος για τις ανακοινώσεις του Συμβουλίου. Τα Σ.Τ. σε συνεργασία με τον Υπεύθυνο καθηγητή του Τμήματος καθορίζουν Πρόγραμμα Επιμελητών για ολόκληρη τη Σχολική χρονιά, καθώς και άλλες υποεπιτροπές για τη διεκπεραίωση των διαφόρων εργασιών του τμήματος.

Η συμπεριφορά των μελών του Δ.Μ.Σ. ή του Σ.Τ. πρέπει να αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση. Μέλος Δ.Μ.Σ. ή Σ.Τ χάνει το αξίωμα του, όταν υποπέσει σε πειθαρχικό παράπτωμα που χαρακτηρίζεται ως σοβαρό από τον Σύλλογο Καθηγητών ή δε συμμορφώνεται προς τους κανονισμούς λειτουργίας του.

 

8. Σχολικές εκδηλώσεις – εκδρομές

Οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετέχουν ενεργά στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των σχολικών δραστηριοτήτων, όπως είναι τα εκπαιδευτικά προγράμματα, οι εκδρομές, οι γιορτές κ.λπ., γιατί η ενεργή συμμετοχή των μαθητών στις εκδηλώσεις και τα καινοτόμα προγράμματα του σχολείου τους βοηθά να αναδείξουν τα ταλέντα και τις δεξιότητές τους.

Οι προβλεπόμενες εκδρομές, οι περίπατοι και οι εκπαιδευτικές επισκέψεις αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της σχολικής ζωής και βοηθούν σημαντικά τη μαθησιακή διαδικασία και την ψυχαγωγία των μαθητών/τριών αλλά και των εκπαιδευτικών. Οι μετακινήσεις αυτές με τα μέσα μαζικής μεταφοράς προγραμματίζονται και οργανώνονται εγκαίρως από τους υπεύθυνους καθηγητές/τριες με τη συνεργασία των μαθητών/τριών. Οι τελευταίοι θα πρέπει εγκαίρως να προσκομίζουν τις απαραίτητες δηλώσεις και τα αναγκαία χρήματα που κάθε φορά ζητούνται, ώστε να εξασφαλιστούν οι νομικές και οικονομικές προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση της μετακίνησης. Σε διαφορετική περίπτωση η εκδρομή, ο περίπατος ή η διδακτική επίσκεψη ακυρώνονται. Το σχολείο μεριμνά για τη συμμετοχή όλων των μαθητών στις εκδρομές, τους περιπάτους και τις διδακτικές επισκέψεις, ιδιαιτέρως εκείνων που αδυνατούν να διαθέσουν τα αναγκαία χρήματα για τη συμμετοχή τους.

Οι μαθητές που συμμετέχουν σε περίπατο, εκδρομή ή πολιτιστική επίσκεψη του σχολείου είναι υποχρεωμένοι να ακολουθούν το γενικό πρόγραμμα και τις οδηγίες των συνοδών καθηγητών. Απομάκρυνση μαθητών από την υπόλοιπη ομάδα επιτρέπεται μόνο μετά από άδεια του αρχηγού της εκδρομής. Κατά την διάρκεια των σχολικής εκδρομής οι μαθητές πρέπει να έχουν κόσμια εμφάνιση και συμπεριφορά και να μην ενοχλούν ή να προκαλούν τους πολίτες με τους οποίους έρχονται σε επαφή και επικοινωνία.

Οι μαθητές/τριες που δεν συμμετέχουν στις εκδρομές, στους περιπάτους ή σε άλλες εκπαιδευτικές επισκέψεις εκτός σχολείου, παραμένουν στο χώρο του σχολείου και απασχολούνται από τον/την Διευθυντή/ντρια με βάση το πρόγραμμα που διαμορφώνει το σχολείο γι αυτόν τον σκοπό.

Οι μαθητές/τριες που υποπίπτουν σε σοβαρά παραπτώματα και δεν πειθαρχούν στον εσωτερικό κανονισμό του σχολείου είναι δυνατό να αποκλειστούν από τις εκδρομές του σχολείου.

 

9. Σχέσεις μεταξύ μαθητών – Ασφάλεια

• Το σχολείο αποτελεί τον χώρο μέσα στον οποίο οι μαθητές/τριες ζουν ένα μεγάλο μέρος της ζωής τους και αναπτύσσουν την προσωπικότητά τους. Γι’ αυτό το λόγο θα υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα από το σχολείο, ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να αισθάνονται τον σχολικό χώρο οικείο και ασφαλή. Οι μαθητές παράλληλα θα πρέπει να καλλιεργούν με τους συμμαθητές/τριες τους καλές σχέσεις που προάγουν τη φιλία και τη συνεργασία και εμπεδώνουν ένα αίσθημα αλληλοκατανόησης και αποδοχής.

• Ζητήματα ή προβλήματα που αφορούν τις σχολικές κοινότητες καλό θα ήταν οι μαθητές/τριες, πριν καταφύγουν στον/στην Διευθυντή/ντρια, να συνεργάζονται με τους διδάσκοντες καθηγητές/τριες ή τον υπεύθυνο/η καθηγητή/τρια της τάξης και αν αυτά δεν διευθετηθούν, τότε να καταφεύγουν στον/στην Σύμβουλο σχολικής ζωής (Χαριτωνίδου Ελένη, Μπόσμου Ζωή)

• Εκφοβιστικές, ρατσιστικές ή επιθετικές συμπεριφορές δεν νοούνται σ’ ένα σχολικό χώρο, γι’ αυτό και όταν παρατηρούνται αποτελούν σοβαρότατα πειθαρχικά παραπτώματα που επισύρουν πειθαρχικές κυρώσεις. Το σχολείο έχει μηδενική ανοχή σε συμπεριφορές που μειώνουν ή πληγώνουν την προσωπικότητα οποιουδήποτε μέλους της σχολικής κοινότητας. • Άτομα τα οποία αισθάνονται ότι βιώνουν τέτοιου είδους συμπεριφορές πρέπει να επικοινωνούν και να συζητούν άμεσα με τον Υπεύθυνο Τμήματος ή τη Διεύθυνση του σχολείου.

 

Β. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν με τη συμπεριφορά τους να βοηθούν στη διαμόρφωση και εμπέδωση ενός ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο. Τις μεταξύ τους σχέσεις πρέπει να διέπει ο αμοιβαίος σεβασμός και η συναδελφική ανθρώπινη επικοινωνία. Ανάλογη σχέση συνεργασίας και επικοινωνίας πρέπει να καλλιεργείται ανάμεσα σ’ αυτούς και τον/την Διευθυντή/τρια του σχολείου.

Οι εκπαιδευτικοί έχουν υποχρέωση να σέβονται τις απόψεις, τις ιδέες και τις προτάσεις των άλλων, να υπερασπίζονται με επιχειρήματα και διάλογο την άποψή τους και να αποδέχονται την δημοκρατική αρχή της πλειοψηφίας, η οποία αποτελεί κανόνα της συλλογικής λειτουργίας του σχολείου.

Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα και εκείνοι που διδάσκουν στα τμήματα της ίδιας τάξης έχουν ένα κοινό χώρο ευθύνης, γι’ αυτό και είναι απαραίτητο να συζητούν μεταξύ τους για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν μέσα στην τάξη και να συνεργάζονται για την αντιμετώπισή τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο (Συμβούλιο Τάξης). Οι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου θα πρέπει επίσης να επιδιώκουν την συνεργασία στον τομέα του διδακτικού τους αντικειμένου, να προγραμματίζουν από κοινού την διδακτέα ύλη και να ανταλλάσσουν ιδέες και καλές πρακτικές για την βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας.

Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να σέβονται τις απόψεις των μαθητών/τριών και με την εν γένει συμπεριφορά τους να μη θίγουν την προσωπικότητά τους.

Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να αναγνωρίζουν ότι ο ρόλος όλων των τομέων της επιστήμης ή των μαθημάτων είναι εξίσου σημαντικός για την εκπαίδευση των μαθητών/τριών. Το σχολείο παρέχει γενική παιδεία η οποία είναι συνισταμένη όλων των μαθημάτων. Γι’ αυτό το λόγο δεν επιτρέπεται να διατυπώνεται, κυρίως προς τους μαθητές/τριες, η άποψη ότι κάποια μαθήματα είναι σημαντικότερα από κάποια άλλα.

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού μέσα στη σχολική κοινότητα είναι καθοδηγητικός και η επίδρασή του καθοριστική για τους μαθητές/τριες. Η συγκρότηση του δασκάλου δεν περιορίζεται μόνο στην επιστημονική κατάρτιση και την αποτελεσματική διδασκαλία, αλλά σχετίζεται και με το γενικότερο ήθος του, αφού αυτό αποτελεί πρότυπο αναφοράς για τους μαθητές/τριες.

Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών, οι σχέσεις τους με τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας και της εκπαιδευτικής ιεραρχίας περιγράφονται από την αντίστοιχη εκπαιδευτική νομοθεσία. Η σχολική μονάδα πρέπει να είναι ευνομούμενη ομάδα για να έχει αποτελεσματικότητα και να αποτελεί για τους μαθητές παράδειγμα δημοκρατικής λειτουργίας και πρότυπο δημοκρατικής αγωγής.

Οι εκπαιδευτικοί κατά την άσκηση των διδακτικών τους καθηκόντων οφείλουν να ακολουθούν τις οδηγίες και τα Προγράμματα Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας, να διδάσκουν την προκαθορισμένη ύλη και να εμπλουτίζουν τη διδασκαλία τους με σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις, ώστε το μάθημα να γίνεται κατανοητό και ενδιαφέρον για τους μαθητές. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος είναι πλήρως αφοσιωμένοι στη διδασκαλία τους.

Κάθε μαθητής/τρια αποτελεί μια ιδιαίτερη προσωπικότητα με τις δικές του ανάγκες και τα δικά του προβλήματα. Ο εκπαιδευτικός οφείλει να παρατηρεί, να κατανοεί και να ερμηνεύει σωστά κάθε πρόβλημα προσαρμογής των μαθητών και αφομοίωσης των κοινωνικών κανόνων εκ μέρους τους, ώστε να μπορεί να επιλέγει κάθε φορά τους κατάλληλους διδακτικούς και παιδαγωγικούς χειρισμούς και να προσαρμόζει τη διδασκαλία του στις ανάγκες τους. Δεν ειρωνεύεται και δεν προσβάλλει τον μαθητή, αλλά επιδιώκει την επαναφορά του στην τάξη με παιδαγωγικούς τρόπους. Επιβάλλεται όμως να χρησιμοποιεί κάθε πειθαρχικό μέσο που του επιτρέπει η κείμενη νομοθεσία για να διατηρήσει την ηρεμία και την συνοχή της τάξης.

Είναι ανάγκη ο εκπαιδευτικός να αξιοποιεί τη φαντασία και τη δημιουργικότητα των μαθητών/τριών και να ενθαρρύνει την ενεργό και ισότιμη συμμετοχή τους στο μάθημα και στις διάφορες δραστηριότητες του σχολείου και να τους ωθεί να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, με σεβασμό στην προσωπικότητα του καθενός ξεχωριστά.

Οι εκπαιδευτικοί μεριμνούν για την προστασία του σχολικού χώρου και της περιουσίας του σχολείου καθώς και για την ευκοσμία και την αισθητική των τάξεων και του σχολείου γενικότερα. Παράλληλα προσπαθούν να ευαισθητοποιούν τους μαθητές σε θέματα που αφορούν την καθαριότητα, την υγιεινή και την αισθητική του σχολικού χώρου μέσα στον οποίο φοιτούν. Ιδιαίτερα δε οι Υπεύθυνοι Τμήματος συνεργάζονται με τη μαθητική κοινότητα και τους εκπροσώπους της για την εύρυθμη λειτουργία του τμήματος, την ανάθεση εργασιών, τον ορισμό επιμελητών και άλλων υπευθύνων.

Οι εκπαιδευτικοί φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών/τριών κατά την παραμονή τους στο σχολείο και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων που γίνονται με ευθύνη του σχολείου. Καταβάλλουν ιδιαίτερη φροντίδα κατά την είσοδο και την έξοδο των μαθητών στο σχολείο και κατά την διάρκεια των διαλειμμάτων, ασκώντας υπεύθυνα το καθήκον της εφημερίας.

Οι διδάσκοντες μετά τη λήξη του μαθήματος και πριν την αποχώρησή τους, απομακρύνουν τους μαθητές/τριες από την τάξη και κλειδώνουν τις τάξεις.

Οι εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι από το νόμο να τηρούν εχεμύθεια σε ό,τι αφορά τις αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων, τις συζητήσεις σχετικά με την σχολική επίδοση, τη συμπεριφορά και τη διαγωγή των μαθητών/τριών, τη βαθμολογία στις εξετάσεις και γενικά ό,τι αφορά το σχολείο.

Οι εκπαιδευτικοί ενημερώνουν τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών σχετικά με την επίδοση, τη συμπεριφορά και τις απουσίες σε τακτικά χρονικά διαστήματα κατά τις ώρες και μέρες που όρισε το σχολείο. Ειδικά για τις απουσίες ο υπεύθυνος τμήματος ενημερώνει ΜΟΝΟ τους γονείς και κηδεμόνες το πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα, όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία.

Οι εκπαιδευτικοί ενημερώνονται για τις ανάγκες των μαθητών/τριών του τμήματός τους από τον ατομικό τους φάκελο και από τις ποικίλες γνωματεύσεις που εμπεριέχονται σ’ αυτόν.

Γ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

Ο/η Διευθυντής/ντρια του σχολείου βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας μέσα στην σχολική κοινότητα και έχει αυξημένες ευθύνες, γι’ αυτό πρέπει να διακρίνεται από διοικητικές και παιδαγωγικές ικανότητες, να είναι έντιμος και δίκαιος. Ο/η Διευθυντής/ντρια δεν πρέπει να θεωρεί ότι το κύρος του απορρέει μόνο από τη νόμιμη εξουσία του, αλλά κυρίως από την προσωπικότητα και το ήθος του.

Ο ρόλος του/της Διευθυντή/ντριας είναι εμψυχωτικός και συντονιστικός για τους εκπαιδευτικούς και διαμεσολαβητικός για τους μαθητές και τις μαθήτριες. Σέβεται τις απόψεις των συναδέλφων του και με πνεύμα συνεργασίας και αμοιβαίας κατανόησης ασκεί διοίκηση.

Ο/η Διευθυντής/ντρια οφείλει να δημιουργεί κατάλληλες συνθήκες και θετικό παιδαγωγικό κλίμα στο σχολικό χώρο, ώστε ο καθένας να ασκεί σωστά το ρόλο του και να επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή επικοινωνία και συνεργασία ανάμεσα στους παράγοντες της σχολικής κοινότητας.

Ο/η Διευθυντής/ντρια φροντίζει να οργανώνει και να προγραμματίζει έγκαιρα τη λειτουργία του σχολείου, το εκπαιδευτικό έργο και τις διάφορες εκδηλώσεις του και να είναι αρωγός στο έργο των εκπαιδευτικών. Όταν απουσιάζει κάποιος/α καθηγητής/τρια, ο/η Διευθυντής/ντρια φροντίζει για την αναπλήρωση του κενού ή την απασχόληση των μαθητών/τριών με κάποιο συνάδελφο που έχει κενό.

Ο/η Διευθυντής/ντρια στον τομέα της άσκησης του εκπαιδευτικού έργου πρέπει να δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς του σχολείου του να ικανοποιούν την ανάγκη για αναγνώριση της προσωπικότητας και της αξίας τους, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να συμμετέχουν στη σχεδίαση και οργάνωση της εργασίας τους καθώς και στη λήψη αποφάσεων που τους αφορούν.

Ο/η Διευθυντής/ντρια πρέπει να δείχνει αγάπη και ενδιαφέρον για τους μαθητές και για όσα γίνονται στο σχολείο, και δεν πρέπει να αμελεί να κάνει αισθητή την παρουσία του. Έχοντας ως γενική αρχή ότι τα θετικά κίνητρα είναι περισσότερο αποτελεσματικά από τα αρνητικά, αντιμετωπίζει τις αποκλίσεις από τους κανόνες του σχολείου με παιδαγωγική ευθύνη και επιλαμβάνεται πειθαρχικά και παιδαγωγικά, όπου χρειάζεται, επαναφέροντας στην τάξη τούς μαθητές με παρεκκλίνουσες συμπεριφορές. Γνωρίζει δε ότι η επιβολή κυρώσεων και τιμωρίας στις περιπτώσεις παραβατικών συμπεριφορών είναι επιβεβλημένη, αφού η ανοχή σε ακραία φαινόμενα μπορεί να λειτουργήσει αρνητικά στην συνοχή και την αποτελεσματικότητα του σχολείου.

Η πρόσβαση των μαθητών στο Γραφείο του Διευθυντή για προσωπικά τους ζητήματα θα πρέπει να γίνεται άνετα και ελεύθερα, αλλά με τον απαιτούμενο σεβασμό.

Ο/η Διευθυντής/ντρια οφείλει να διασφαλίζει την καλή λειτουργία των συλλογικών οργάνων. Οφείλει να συγκαλεί τακτικά τον Σύλλογο Διδασκόντων και το Σχολικό Συμβούλιο, ακόμη και εκτάκτως, όποτε χρειάζεται με βάση τις κείμενες διατάξεις. Οφείλει επίσης να διασφαλίζει την ομαλή διεξαγωγή των μαθητικών εκλογών και την έγκαιρη εκλογή των μαθητικών συμβουλίων.

Ο/η Διευθυντής/ντρια οφείλει να συνεργάζεται με την Σχολική Επιτροπή και να εξασφαλίζει τους οικονομικούς πόρους για τη λειτουργία του σχολείου.

Ο/η Διευθυντής/ντρια οφείλει να έχει τακτική επαφή με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και τους γονείς, επιδιώκοντας την ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια.

 

 

 

Δ. ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ

Φυσικοί Κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας είναι ο πατέρας και η μητέρα του. Σε περιπτώσεις αδυναμίας των ιδίων, ορίζουν με έγγραφη δήλωση τον Κηδεμόνα του/της μαθητή/τριας.

Οι γονείς και κηδεμόνες εγγράφουν τον/την μαθητή/τρια στο σχολείο, παρέχουν τα προσωπικά τους στοιχεία (Δ/νση, τηλέφωνο, εργασία, email), στη Διεύθυνση του σχολείου, επικοινωνούν συχνά με τον/την Διευθυντή/ντρια και τους εκπαιδευτικούς της τάξης, παρακολουθούν την φοίτηση, το ήθος και τη σχολική επίδοση και ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για όλα τα ζητήματα τα οποία σχετίζονται με τον μαθητή και επηρεάζουν τη συμπεριφορά και την επίδοσή του στο σχολείο.

Οι Γονείς και κηδεμόνες δικαιούνται να έχουν πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για τον μαθητή, αλλά και ο ίδιοι οφείλουν να ενημερώνουν το σχολείο για θέματα που μπορεί να επηρεάζουν την επίδοση και τη συμπεριφορά του/της μαθητή/τριας στο σχολείο.

Το σχολείο έχει καθήκον να ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών για κάθε θέμα που αφορά τον/την μαθητή/τρια και πρόκειται να απασχολήσει το σχολείο. Ο Γονέας – κηδεμόνας με τη σειρά του καλείται να συνεργαστεί με το σχολείο.

Οι γονείς οφείλουν να είναι αρωγοί στο παιδαγωγικό έργο του σχολείου και να σέβονται το έργο των διδασκόντων καθηγητών, χωρίς να παρεμβαίνουν σ’ αυτό. Αιτήματα ή παράπονα οφείλουν να τα θέτουν στα αρμόδια διοικητικά όργανα του σχολείου και να παίρνουν τις δέουσες απαντήσεις.

Για τη συμμετοχή του/της μαθητή/τριας σε ορισμένες εκδηλώσεις (π.χ. οι εκδρομές) είναι απαραίτητο να υπάρχει έγκριση του γονέα – κηδεμόνα, γι’ αυτό ο γονέας πρέπει να είναι ενήμερος ώστε να συνεργαστεί.

Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης του/της μαθητή/τριας ευθύνεται εξ ολοκλήρου ο κηδεμόνας του, ο οποίος οφείλει να προσέρχεται στο Σχολείο για να ενημερώνεται υπεύθυνα για τη φοίτηση του/της μαθητή/τριας. Για τον σκοπό αυτό ορίζεται συγκεκριμένη μέρα και ώρα εβδομαδιαίως κατά την οποία οι γονείς μπορούν να προσέρχονται για να ενημερώνονται από τους διδάσκοντες. Για τον τρόπο ενημέρωσης στις τρέχουσες υγειονομικές συνθήκες έγινε λόγος παραπάνω (Β' ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ). Σε περιπτώσεις μη προσέλευσης του μαθητή οφείλει να ενημερώνει τηλεφωνικά το σχολείο.

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί συλλογική έκφραση των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών, γι’ αυτό και η συνεργασία και η στήριξή του είναι πολύτιμη. Οι γονείς συμμετέχουν ενεργά στο συλλογικό τους όργανο και μεριμνούν για την ετήσια συνδρομή τους, ώστε να δίνεται η δυνατότητα εκπαιδευτικών δράσεων στον χώρο του σχολείου που ωφελούν άμεσα και έμμεσα τους μαθητές και τις μαθήτριες.

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων συμμετέχει στα Σχολικά Συμβούλια που πραγματοποιούνται στο σχολείο και συνεργάζεται με τη Διεύθυνση του σχολείου για την επίλυση προβλημάτων που ανακύπτουν.