1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΑΣΤΡΑΣ

Επίσημος Ιστότοπος

Πρόσφατα άρθρα

Επισκεψιμότητα

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterΣήμερα8
mod_vvisit_counterExθές63
mod_vvisit_counterΤρέχ. εβδομάδα71
mod_vvisit_counterΤελ. εβδομάδα214
mod_vvisit_counterΑυτόν το μήνα1467
mod_vvisit_counterΤελευταίο μήνα1279
mod_vvisit_counterΌλα90798

We have: 2 guests online
Your IP: 10.2.5.13
Mozilla 5.0, 
Today: Απρ 29, 2024

 

Πολιτιστικό Πρόγραμμα 

 

Τίτλος: "Πλάβες: Μια εθνοαρχαιολογική προσέγγιση της παραδοσιακής ναυπηγικής τεχνικής των πλεούμενων της Χαλάστρας".

 

Μαθητές:Α΄τάξη

Αποτέλεσμα εικόνας για ζησης σωτηρης

Σωτήρης  Ζήσης (1902-1989  ): Σκηνή από τη 

Χαλάστρα στη παλιά  κοίτη  του  Αξιού  ποταμού.

ΣΚΟΠΟΣ  ΘΕΜΑΤΟΣ

     Το  θέμα της  βιωματικής  δράσης που  υλοποιείται στα  πλαίσια της Τοπικής Ιστορίας, από  μαθητές  της Α΄ Γυμνασίου (Σύνολο  μαθητών : 36) αναφέρεται  στην  εθνοαρχαιολογική  προσέγγιση  του καθημερινού βίου  των ανθρώπων  της  προβιομηχανικής κοινωνίας της Χαλάστρας και  της  ευρύτερης  περιοχής της , όπως αυτή  εκδηλώνεται στα πλαίσια  της παραδοσιακής ναυπηγικής τεχνικής  που  μαρτυρεί  η  μορφή  και  η  λειτουργία των πλεούμενων (πλάβες)  της περιοχής αυτής  και στοχεύει στην αποθησαύριση και  διατήρηση όλων εκείνων των στοιχείων που συνθέτουν τον ιδιαίτερο πολιτισμό της περιοχής μας.

 

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ  ΣΤΟΧΟΙ

Γνωστικοί  στόχοι:

Οι  μαθητές  επιδιώκεται :

  • Nα  γνωρίσουν  ότι  κατά  την αρχαιότητα (από  τα  Νεολιθικά χρόνια   μέχρι  τα χρόνια της ίδρυσης της Θεσσαλονίκης από  τον Κάσσανδρο το 315 π.Χ.) μεταξύ  Αξιού και Γαλλικού ( αρχαίου Εχεδώρου) ποταμού και νότια της Πικρολίμνης   αναπτύχθηκε η  αρχαία Χαλάστρα μία από  τις  26  πόλεις της αρχαίας Μυγδονίας.
  • Να  μελετήσουν  με όρους  εθνοαρχαιολογίας και πειραματικής αρχαιολογίας , αρχαιολογικές  θέσεις που παρουσιάζουν  ένα πολύ όμοιο  περιβάλλον με σύγχρονες  υπό εξέταση  περιοχές.
  • Να  αντιληφθούν  τις  γεωμορφολογικές μεταβολές του  Δέλτα του  Αξιού από τη  Νεολιθική  εποχή μέχρι  σήμερα.
  • Να   νιώσουν  πως το  περιβάλλον  και  η  δια  μέσου  των  αιώνων σχέση του  ανθρώπου με αυτό  διαμόρφωσε τρόπους ζωής που εκφράζονται και στη κατασκευή των σκαφών.
  • Να  περιηγηθούν στο  χώρο και το χρόνο , ενώ η γνωριμία με το παρελθόν θα τους διευκολύνει να ανακαλύψουν στοιχεία σύγκρισης με το  παρόν ώστε να αντιληφθούν ότι  οι  πλάβες  αποτελούν  εξέλιξη  των  αρχαίων μονόξυλων (Δισπηλιό).
  • Να  μάθουν  την  ετυμολογία της λέξης «πλάβα».
  • Να  γνωρίσουν  την  κατασκευαστική  διαδικασία ,τα μορφολογικά  χαρακτηριστικά  και  τη  λειτουργικότητα  της  πλάβας καθώς και  τη χρηστικότητά της στη  καθημερινή ζωή των ανθρώπων.

 

Παιδαγωγικοί  στόχοι:

  • Να  εμπλακούν  ενεργητικά στη διαδικασία μάθησης  μέσα από τη  διερευνητική- βιωματική μάθηση.
  • Να επεξεργάζονται  τις ιστορικές πληροφορίες και  να προσεγγίζουν κριτικά το ιστορικό  παρελθόν.
  • Να καλλιεργηθεί πνεύμα συνεργασίας, ομαδικότητας μέσα από την ομαδοσυνεργατική μέθοδο και  να αντιληφθούν ότι η εκπόνηση εργασιών απαιτεί συλλογική  προσπάθεια.
  • Να  σφυρηλατήσουν  τους  δεσμούς τους με το  τόπο στον οποίο ζουν.
  • Να  ενεργοποιηθούν  δημιουργικά στις προσπάθειες διατήρησης της πολιτισμικής ιστορίας του τόπου τους.
  • Να επεξεργάζονται , αξιοποιούν και αξιολογούν το περιεχόμενο των πληροφοριών που παρέχει η προφορική ιστορία (τεχνική της συνέντευξης).

Επιμέρους Δραστηριότητες:

  • Επίσκεψη  στο  Μουσείο  Μακεδονικού  Αγώνα.
  • Επίσκεψη  στο  Φορέα  Διαχείρισης του  Δέλτα  Αξιού.
  • Επίσκεψη  στον  προϊστορικό  οικισμό  του Δισπηλιού  Καστοριάς.