1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΑΣΤΡΑΣ

Επίσημος Ιστότοπος

Πρόσφατα άρθρα

Επισκεψιμότητα

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterΣήμερα30
mod_vvisit_counterExθές63
mod_vvisit_counterΤρέχ. εβδομάδα118
mod_vvisit_counterΤελ. εβδομάδα283
mod_vvisit_counterΑυτόν το μήνα1489
mod_vvisit_counterΤελευταίο μήνα1279
mod_vvisit_counterΌλα90820

We have: 1 guests online
Your IP: 10.2.5.13
Mozilla 5.0, 
Today: Απρ 29, 2024

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Μαθαίνω την ιστορία της Χαλάστρας (Κουλιακιάς)

από τα σκίτσα του Κώστα Λεωνίδα Βαφείδη

 

Τιμώντας τη μνήμη του λαογράφου και ζωγράφου της Κουλιακιάς (σημ. Χαλάστρα), Κώστα Λεωνίδα Βαφείδη, με αφορμή την συμπλήρωση 40 χρόνων από το θάνατό του (1984-2024), το 1ο Γυμνάσιο Χαλάστρας υλοποιεί κατά το σχολικό έτος 2023-2024, πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο: Μαθαίνω την ιστορία της Χαλάστρας (Κουλιακιάς) από τα σκίτσα του Κώστα Βαφείδη, που εντάσσεται στη θεματολογία: Λαογραφία - πολιτιστική κληρονομιά - τοπική ιστορία.

 

 

                                                                   Κώστας Λ. Βαφείδης

 

Στόχος του προγράμματος είναι οι μαθητές να μάθουν την ιστορίας της Κουλιακιάς (σημ. Χαλάστρα Θεσσαλονίκης) μέσα από την μελέτη του σημειωτικού λόγου του Κουλιακιώτη ζωγράφου και λαογράφου Κώστα Βαφείδη, δηλαδή να αποκωδικοποιήσυν τους μη γλωσσικούς κώδικες επικοινωνίας, οι οποίοι λειτουργούν παράλληλα και ισότιμα με την γλώσσα και συμβάλλουν στην δημιουργία νοημάτων (εδώ εικόνες, σκίτσα, σχέδια).

Επιμέρους στόχοι:

  • Οι μαθητές να καταλαβαίνουν το περιεχόμενο των εικόνων.
  • Να αναλύουν και να ερμηνεύουν τις εικόνες για να κατανοήσουν την έννοια μέσα στο πολιτιστικό πλαίσιο, το οποίο η εικόνα δημιουργήθηκε και υπάρχει.
  • Να αναλύουν τη σύνταξη των εικόνων συμπεριλαμβανομένου του ύφους και της σύνθεσης.
  • Να αξιολογούν την αισθητική αξία της εργασίας.
  • Να αξιολογούν την αξία της εργασίας από την άποψη του σκοπού και του ακροατηρίου.
  • Να κατανοούν τη σύμπραξη, την αλληλεπίδραση, την καινοτομία, το συναισθηματικό αντίκτυπο ή/και τη "αίσθηση" μιας εικόνας. Τα καλλιτεχνικά δημιουργήματα και οι παραγωγές των εικαστικών τεχνών, ενεργοποιούν την αισθητική και κοινωνική αντίληψη, καλλιεργούν την κριτική σκέψη, εκφράζουν τον συναισθηματικό κόσμο των παιδιών και τους προσφέρουν επικοινωνία με το περιβάλλον, ενέργειες που τείνουν να βελτιώνουν την ποιότητα του λόγου του παιδιού.
  • να γνωρίσουν και να χρησιμοποιήσουν τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας, προκειμένου να εφαρμόσουν αυτά που έχουν μάθει με πολλαπλούς τρόπους (πολυτροπικότητα)-οπτικούς, χωροαντιληπτικούς.
  • να νιώσουν τη χαρά της ομαδικότητας και της δημιουργίας ενός έργου από κοινού, που τα ίδια δημιούργησαν από την ιστορία.

Υπεύθυνοι του προγράμματος είναι οι εκπαιδευτικοί: Λεωνίδας Κ. Πλατανιώτης (φιλόλογος) και ο Γιώργος Χατζηαγόρου (Καλλιτεχνικών). Στις δράσεις του προγράμματος θα συμμετέχει ένα αμιγές τμήμα της Α΄ Γυμνασίου (Α2).

Κατάσταση Μαθητών/τριών που συμμετέχουν:

α/α

Μαθητές/τριες

Τμήμα

1

ΚΑΝΤΖΟΥΡΑ ΕΥΤΥΧΙΑ

Α2

2

ΚΑΡΑΘΑΝΟΣ ΒΑΣΙΕΛΕΙΟΣ-ΜΑΡΙΟΣ

Α2

3

ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΑ ΝΙΚΗ

Α2

4

ΚΟΛΑ ΕΜΑΝΟΥΕΛ

Α2

5

ΚΟΥΙΜΤΖΗ ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ-ΜΑΡΙΑ

Α2

6

ΚΟΥΙΜΤΖΗ ΝΙΚΗ

Α2

7

ΚΟΥΚΟΥΡΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Α2

8

ΚΟΥΚΟΥΡΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Α2

9

ΚΡΑΒΒΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Α2

10

ΛΑΓΟΥΤΣΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Α2

11

ΛΑΣΙΟΠΟΥΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ

Α2

12

ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ

Α2

13

ΛΙΟΛΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ -ΑΓΓΕΛΟΣ

Α2

14

ΜΑΛΛΙΑΡΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Α2

15

ΜΑΛΣΙ ΕΙΡΗΝΗ

Α2

16

ΜΕΡΕΤΟΥΔΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

Α2

17

ΜΕΡΕΤΟΥΔΗ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΑ

Α2

18

ΜΙΧΟΠΟΥΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

Α2

19

ΜΠΕΜΠΗΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ

Α2

20

ΜΠΛΙΟΥΚΑ ΔΗΜΗΤΡΑ

Α2

21

ΜΠΛΙΟΥΚΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

Α2

22

ΝΤΑΛΙΓΚΑΡΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Α2